onsdag 5 december 2012

Pynt och piff

Vi har ett litet uterum på vår altan. Det är inte isolerat, så det går inte att vara där nu på vintern. Uterummet ligger i anslutning till vårt vardagsrum med stora fönster mellan, så därför känns det lite som en förlängning av vårt vardagsrum. Lite adventspyntat får det bli i uterummet och vid jul kommer granen få vara därute också, eftersom vi bor så litet. Pyntet i vårt uterum än så länge består av vimplar som jag sydde förra veckan. 
Väldigt enkla vimplar som jag skrivit med textilpenna på, men fint blir det ändå. 
Annat piff i uterummet är lite granris som jag dekorerat vårt betongbord med.
Vårt hem är fyllt med gran- och enris både på in- och utsidan nu i advent. Det ger en mysig och vintrig känsla, tycker jag.
Kram på er!

4 kommentarer:

  1. Gillar också pynta i samband med julen..i år blev det dock tallris för jag tycker granriset har barrat så fort de tidigare år jag haft det..Guds frid i juletid..Josefine

    SvaraRadera
  2. linneasmagasin.blogspot.com5 december 2012 kl. 06:57

    Ja, det är väl det som är nackdelen med granriset. Brukar dock hålla sig bättre om man sprayar med vatten då och då. Kram till dig!

    SvaraRadera
  3. Vilka fina vimplar, enkelt & vackert, precis som jag gillar!
    Adventskramar till dej!

    SvaraRadera
  4. Tack Åsa!! DU är ju expert på fina grejer, så det tar jag som komplimang ;) Kramar

    SvaraRadera