tisdag 18 december 2012

Tråkdag

Idag har jag och lilleman en tråkdag. Vi är sjuka. Har åkt på en släng av förkylning och feber. Tycker inte om att sitta inne en hel dag. Får njuta av det goda minnet från helgen då vi hade julkonsert i kyrkan. Jag och min man var med och sjöng, riktigt kul. Och det är iallafall bra att det är julpyntat härinne, känns ju lite mysigare att vara inne då. 
Granen står så fin i vårt uterum och tindrar. Passar bra att ha den därute, nu när lilleman börjat åla omkring och ska dra i allt han kommer åt. Nu ser vi granen bra från vårt vardagsrum, men den är utom räckhåll för marodören som säkerligen gärna skulle vilja klämma och känna på den och allt som hänger i den. 
 Tog den här bilden häromdagen, det var så vackert ute i vinterlandet...går inte att få det lika fint på bild dock. Någon mer än jag som är glad att snön ligger kvar över jul?! Nu ska jag kura ner mig i soffan, när lilleman passar på att sova.
Kram

2 kommentarer:

  1. vilken gran ni har, tur att den piggar upp dej lite!
    Krya på er, kram...

    SvaraRadera
  2. Vilken fin gran ni har! Hoppas ni haft en mysig jul och nyår. Var så kul att träffa er på julbordet.
    Kram

    SvaraRadera