söndag 20 oktober 2013

Helgen

Den här helgen har varit en riktigt trött helg. Jag har varit sjuk hela helgen, en verklig dunder-förkylning åkte jag på, inte orkat göra så mycket...igår eftermiddag orkade jag i allafall koka lite äppelmos på våra goda äpplen. 
Mannen däremot, han och svärfar, rensade upp i trädgården och var på tippen i flera vändor igår. Skönt att bli av med det gamla skräpet som låg där från renovering. 
Idag blev det en lugn morgon för mig och lillemannen här hemma, frukost och sen fika i lugn och ro. Började på ett surdegsbröd imorse...men det kommer inte vara färdigt förrän imorgon, det ska få stå här och bubbla flera timmar först och sedan jäsa under natten när alla ingredienser kommit i. Gott! 
Så härligt nu när vi fått ett stort kök, det finns så mycket yta att baka på! Köksön har en stenskiva, ville ha en stenskiva just för bakningen, de andra bänkskivorna är i betong. Än är vi ju inte färdiga med alla ytskikt i köket, men här är vår köksö.
Ha en skön söndag!

2 kommentarer:

  1. så fint det ser ut... och väggen bakom gillar jag, fast jag vet inte om tanken är att ni ska ha det så?! Vi tänker att vi snart, hm jättesnart, ska kika in en sväng hos er, det får vi va?! :-)

    SvaraRadera
  2. Tack Åsa!! Jo, precis så ska väggen se ut :) Den är putsad och jag tycker väldigt mycket om den! Ni är så välkomna hit!

    SvaraRadera