måndag 13 augusti 2012

Början på något nytt

Snart kommer hösten och sommaren tar slut. På något sätt känner jag mig alltid lite melankolisk när något är förbi, men samtidigt förväntansfull inför det nya som ska komma. Det ligger alltid möjligheter i det nya som ligger framför. Våra äpplen har börjat växa, men är inte ätbara förrän i september-oktober. De är så vackra och påminner mig om att hösten faktiskt också är vacker och har mycket mysigt att erbjuda. Härlig och krispig luft, promenader, tända ljus, otaliga koppar te, stickade tröjor.....ja, det finns mycket. Ska fixa i ordning vår sons rum i höst har jag tänkt. Det kommer lite bilder så småningom.
Men jag tänker minnsann njuta av de sista sommardagarna och vår altan. Den är så härlig. Jag myser verkligen när jag får gå ut barfota om morgonen på trätrallen, helt underbart. Önskar mig några varma kvällar till och få sitta i våra soffor på altanen med en massa tända lyktor omkring, tillsammans med vänner i mörkret och prata till sent in på natten
Nu ska jag måla en trälåda min man har byggt som förvaring åt våra dynor. Bilder kommer senare på detta.
Ha en härlig dag så länge!
Kram linnea 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar