onsdag 29 augusti 2012

Vill ha, vill ha...

Foto: Mio
Nu kommer hösten snart och då känns det alltid som man vill ta in nytt i hemmet. Man har så mycket och ändå vill man byta ut och förnya hela tiden. Ibland kan jag nästan få lite dåligt samvete, vi lever verkligen i ett konsumtionssamhälle, där allt ska vara nytt nytt nytt. Jag tröstar mig med att många av sakerna vi har här hemma är sådant som min man har gjort, eller saker vi piffat upp som vi köpt på second hand eller fått av släktingar. Några av sakerna som i allafall står på min önskelista denna höst är bland annat den här mattan i ull från Mio.
Foto: Mio
Finns i flera färger, men hos oss så skulle det nog bli den vit/svarta.
Foto: Mio
Tycker även att den här klockan är supersnygg.....
Foto: Mio
....och den här lampan! Vi får väl se om någon av dessa fina saker flyttar in hos Nilssons i höst.  
Ha en fin dag!
Kram linnéa


1 kommentar: