tisdag 6 november 2012

Blessings..

Det är en välsignelse att få ha en liten familj. Både min älskade man och min underbara son. För två veckor sedan hade vi barnvälsignelse för vår lille prins
Vi hade barnvälsignelse istället för dop kan man säga.  Ber om Guds välsignelse över barnet och visar att man önskar att församling, släkt och vänner ber för barnet. Vi vill inte döpa vår son, eftersom vi tycker att han själv ska få välja att döpas om han själv vill. Det finns olika traditioner ibland kyrkorna och kristna, vi valde barnvälsignelse.
Hur som helst var det en fin dag, vi hade tillsammans. Min syster och kusin sjöng och Love var på topphumör hela dagen. Det var mest familj och släkt, men några vänner som bor här i närheten var också bjudna.
Efteråt var det lunch och fika. Jag tycker mycket om att baka, så det blev några kakor
Jag hade bakat sockerbullar, hasselnöts- kakor, cupcakes, morotskakor, maränger och svärmor hade gjort noblessekakor. Så fika fanns det!! 
Dekorationen och servetter gick i brunt och turkosblått, så även kakor och maränger.

1 kommentar: