torsdag 8 november 2012

Trivsamt

Jag har lite svårt att bestämma mig för vilken stil jag vill ha i vårt hem. Lite blandad är den...gillar den industriella, lite kalla stilen. Tycker också mycket om den lantliga mjuka stilen. Så jag blandar. Jag inreder med det jag tycker är fint, så struntar jag i att sätta en etikett på vår heminredning.
 Något som står för det lantliga i vårt vardagsrum är det här skåpet. Vi köpte det av en man som gjorde om och rustade upp gamla möbler.
 Där förvarar jag lite porslin, glas, pajformar, dukar.... ja lite allt möjligt faktiskt.
Det nya betongbordet tillsammans med plåtkistan från Grafitgrå får stå för den industriella stilen i vardagsrummet.

Ja, stilen är lite hur som helst, men vi trivs. Den förändras ju hela tiden med små detaljer, eller stora möbler. Det viktigaste med ett hem är att man trivs, känner att det finns värme och det handlar ju inte om inredningen egentligen, även om den kan bidra till trivsel. Jag önskar att vårt hem kunde få vara en plats där människor känner sig välkomna. Dit man kommer för att få slappna av, få goda samtal och umgås. Där man kan få sitta tillsammans runt matbordet och skratta, prata, gråta och be... ett hem där allt får plats. Ett trivsamt hem.

4 kommentarer:

  1. Ni har verkligen ett trivsamt hem och väldigt fint! kram på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Julia!! Och tack för senast, ni är så gästfria!!! Vilken härlig helg vi hade, ni har ju också ett fint och trivsamt hem. VI kommer gärna tillbaka ;) Kramar

      Radera
  2. jag gillar också många stilar, kanske är det blandningen som gör det varmt och personligt! Tråkigt att vi inte kunde komma och besöka någon samling när ni var i värne, det hade vi gillat annars!
    Ha det gott, kram...

    SvaraRadera
  3. Du har nog rätt Åsa, det är nog blandningen som gör det. Vilken go församling det var i Värne och vilka härliga släktingar ni har!! Vi kommer gärna till er snart och får se ert hem! Kram till dig

    SvaraRadera