måndag 26 november 2012

stämningsfullt

Jag älskar verkligen advent och tiden innan jul. Trots att många tycker detta är den stressigaste tiden på året, så är det tvärtom för mig. Det är så mysigt att få sätta upp ljusstakar, adventsstjärnor och tända alla ljus. På något sätt känns det också så enkelt att umgås, dricka glögg tillsammans och fika.
Här hemma har adventsstämningen redan börjat infinna sig. Jag har fuskat lite och redan satt upp adventsljusstakarna och stjärnorna i fönstren, tagit in enris som jag smyckar vårt skåp med och köpt amaryllis och hyacint. Julpyntet får vänta lite. 
I förra veckan bakade jag lussekatter, pepparkakorna får vänta till onsdag eller torsdag. I torsdags var jag och I på blomsterbutiken Fröken Frö och band dörrkrans, så mysigt! Det får nog bli en tradition. Blev riktigt nöjd faktiskt. 

Kram till er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar