söndag 17 november 2013

Lördagsbestyr

Igår hade vi en helmysig dag. Vi startade med en go stund vid frukostbordet hela familjen, sen bar det av till Grafitgrå och caféet som nu blivit större och drivs av Sajros kök. 
Så mysigt de fått till det i den gamla industrilokalen. De säljer både fika och serverade sopplunch. De hade dessutom lite téer, must och annat man kunde köpa med sig. Det var så mycket folk, men vi lyckades hitta platser. 
Vi tittade självklart runt i butiken också...så mcket fint! Blir så inspirerad av att vara där. Väl värt ett besök kan jag säga!
Väl hemma grejade Johan i vårt nästa projekt, TV-rummet. Han la golvet. Jag pysslade med lite allt möjligt och var ute en sväng med vår lille goding och lekte. 
Dagen avslutades med ett besök av våra goa vänner som har flyttat idag...vi bjöd på pulled pork. Det var första gången jag lagade, men absolut inte sista! Hittade ett enkelt och gott recept här. Jag använde fläskkarré-kotletter, istället för hel bit, det fungerade utmärkt. Och så gjorde jag en sallad med lite allt möjligt, tyckte det kändes lite torftigt med bara majs och lök. Mycket gott må jag säga. 
Fylldes av en stor tacksamhet till Gud, för allt jag har. Min tro, min familj, vänner, ett hus...jag känner mig så rik! Hoppas ni får en riktigt härlig söndag.
Kram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar